vineri, 24 ianuarie 2020

Al fratelui reazim de Ion Apostu


Al fratelui reazim


Din lacrimi şi din suferinţe, azi ne vom prinde-n Marea Horă,
Învălmăşiţi într-o suflare, un singur trup cu braţe tari,
Noi fost-am Neamul încercat, dar am crezut în auroră,
Chiar de-am purtat - pe la Viana - nădragi dungaţi sau albi iţari!


Şi mulţi ne spun, ca pe-o ocară, că nu suntem acelaşi Neam,
Că nu Carpaţii ne sunt vatră, că nu ni-s dragii codri fraţi,
Că n-am trăit, aici, milenii, că nu purtat-am niciun hram…
Dar unde-a fost pruncia noastră şi unde fost-am legănaţi?


Ne-am dus destinul nostru-n pace, în doina dulce de caval,
- N-am făurit tăioase fiare spre a ne duce prin vecini! -
Dar am ştiut cum s-apărăm... acest pământ, de orice val,
Ş-am omenit toți ,,musafirii'' - de au fost paşnici sau haini!


Noi nu ne-am pus aur pe frunte, şi Slavă Lui, destul avem,
Coroana noastră - din Oţel - e semn măreţ de vitejie,
Uniţi, le-am arătat că nimeni, nici roşu-aprinsului alem,
Nici alte naţii - multe-au fost! - nu ne-au trimis în băjenie!


Să ne-nvârtim în Hora Mare, ca între fraţi, căci fraţi suntem,
Să ne rugăm la Dumnezeu, cândva, să nu mai plângă Prutul,
Destul plătit-am pe străini, uniţi scăpat-am de blestem,
Cu Voievozi - şi-ai noştri Regi - , credinţa noastră fost-a scutul!


Azi, să cântăm Hora Unirii, cu suflet mândru, de român,
Pe cei ce au înfăptuit-o, de-a pururea să-i preacinstim,
Neatârnarea ni-i voinţa şi numai Domnul ni-i Stăpân,
Să ne fim unul pentru toţi... şi toţi al fratelui reazim!


Ion Apostu



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Asculta Romantic cu Armonie si Bucurie

Romantic cu Bucurie si Armonie.post pe care il poti asculta direct pe unul din linkurile de mai jos : Radio Station Links: 18816515240.radiostream321.com 18816515240.listen2myshow.com 18816515240.radio12345.com 18816515240.radiostream