duminică, 22 decembrie 2019

Colind inima si dorul Cristinel Cristea


Colind inima și dorul


Dacă vin colindătorii
Pe la casa dumitale,
Dă-le nuci și ciocolată
Și colaci și portocale.

Leru-i ler și noaptea-i lungă,
Mulți colindători au fost,
Le-ai dat tot ce-aveai în pungă,
Chiar și cozonaci de post.

Dar e ora de culcare
Pentru copilași cuminți,
Clopoțelul sună-n curte
Și te duci iar să deschizi.

Îți apar în prag, cât ușa
Și te sperii de-arătare,
Dar îți cânt colinde scumpe
Și privești cu încântare.

Vii încet, mă iei de mână,
Mică zână, înger drag,
Îmi dai ciorbă cu smântână
Și-mi lași ghetele în prag.

Și ce ciorbă minunată
Faci, stăpâna casei, tu!
Nu cred c-aș putea eu, spune
La ce-mi dai tu mie ,,Nu!"

Vii cu vinul dulce-n cană
Și te tragi mai lângă mine,
Tu nu știi nici cum mă cheamă,
Dar e liniște și bine.

Nu mai ai nici nuci nici mere,
Nici gutui, nici cozonaci,
Doar gurița ta de miere
O dai, fuga și mă-mpaci.

Leru-i ler și noaptea lungă,
Ce ninsori se rup din nori,
Focul arde-ncet, în sobă,
Eu pun perna pe covor.

Ai stins lampa de pe masă
Și mă lași cu vinul meu,
Să mă-ncânt, apoi să vină
Somnul, însă vine greu.

Trec secunde, trec minute,
Trece-un ceas ce nu sfârșește,
Simt un ghemuleț cu viață
Cum, de mine, se lipește.

Tremurând, îmi spune dulce,
C-auzi cum se rup crengi
Și-a uitat ca să închidă
Ușa mare de la beci.

O împing sub plăpumioară
Și se-ndeasă-n pieptul meu,
Simt așa singurătate!
Parcă i-aș mai lua și eu!

S-a destins și se întoarce,                   

Mă cuprinde-așa frumos!
Are-un zâmbet larg pe față
Și își lasă ochii-n jos.

Și se stinge focu-n sobă,
Noi ne-aprindem, dor nebun
Întregește noaptea asta
Minunată, de Crăciun.

Cristinel Cristea Alexievici



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Asculta Romantic cu Armonie si Bucurie

Romantic cu Bucurie si Armonie.post pe care il poti asculta direct pe unul din linkurile de mai jos : Radio Station Links: 18816515240.radiostream321.com 18816515240.listen2myshow.com 18816515240.radio12345.com 18816515240.radiostream